Výchovně-vzdělávací program

Umění být šťastní II.

Moje hlava – moje síla

Vzdělávací úroveň:
6. třída
7. třída
8. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Program je v rámci prevence duševního zdraví zaměřen na jeho rozvoj a na ukotvení základních návyků psychohygieny. Jeho cílem je podpořit u dospívajících schopnost porozumět svému duševnímu stavu, přijímat za něj zodpovědnost a osvojit si jednoduché a funkční nástroje k péči o vlastní psychickou pohodu. Prostřednictvím interaktivních a zážitkových aktivit učí rozpoznávat faktory, které ovlivňují pocit štěstí a životní spokojenost, včetně významu mezilidských vztahů, zdravého režimu a způsobu myšlení. Program podporuje zdravou sebedůvěru, respekt k odlišnostem a schopnost zvládat emoce a stres. Součástí jsou také praktická dechová cvičení, relaxační techniky a prevence duševních obtíží, jako jsou úzkosti, poruchy příjmu potravy, panické ataky nebo sebepoškozování.

Kognitivní cíle – žáci se učí nové poznatky o dalších nástrojích péče o duševní zdraví

Afektivní cíle žáci se učí podpoře sebedůvěry a zodpovědnosti za vlastní životní spokojenost

Psychosociální cíle – žáci trénují respekt k odlišnostem, reflektují vnitřní nastavení vs. vnější okolnosti

Kompetence komunikativní žáci se učí schopnosti asertivní komunikace a empatie

Kompetence sociální a personální žáci se učí vytvářet pozitivní vztahy ve skupině

Kompetence k řešení problémů – žáci se naučí rozlišovat, kdy si zvládnou poradit sami a kdy je vhodné požádat o pomoc

Kompetence občanské – žáci se naučí chápat význam duševního zdraví jako součásti celkového zdraví

Kompetence pracovní – žáci se naučí uplatňovat psychohygienické návyky v denním režimu a umějí plánovat aktivity s ohledem na prevenci stresu a vyhoření

6. ročník

Žáci získávají základní informace o tom, co je duševní zdraví a proč je důležité o něj pečovat. Učí se rozpoznávat a pojmenovávat základní emoce a chápat, že všechny mají svůj význam. Jsou vedeni k tomu, aby dokázali popsat, co jim přináší radost, co jim je nepříjemné a co jim pomáhá se uklidnit. Vyzkouší si jednoduché dechové techniky a získají základní zkušenosti s relaxací.

7. ročník

Žáci zkoumají své silné stránky, učí se vnímat své tělo a jeho signály a posilují schopnost mluvit o svých pocitech a potřebách. Diskutují o pojmech jako sebevědomí, přijetí sebe sama a respekt k odlišnostem. V aktivitách se věnují i tématu kamarádství, tlaku okolí a vnitřní motivaci. Osvojují si základy asertivní komunikace a empatie.

8. ročník

Žáci zkoumají vztah mezi myšlenkami, emocemi a chováním. Věnují se tématům jako stres a hlouběji se zamýšlejí nad tím, co pro ně znamená životní spokojenost a štěstí. Postupně si začínají uvědomovat, že jejich vnitřní stav může ovlivnit nejen to, co se děje kolem nich, ale také to, jak o věcech přemýšlejí.

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro