Výchovně-vzdělávací program

Umění být šťastní I.

Cesta za štěstím

Vzdělávací úroveň:
2. třída
3. třída
4. třída
5. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Program primární prevence zaměřený na podporu duševního zdraví, sebereflexe a pozitivního vnímání sebe i okolí. Žáci si prostřednictvím výtvarných, hudebních a pohybových aktivit uvědomí, co jim přináší radost, jak lze prožívat přítomný okamžik a jak si uvědomovat drobné radosti všedního dne. Program vede žáky k rozvoji emoční inteligence, zdravé komunikace, schopnosti vnímat a vyjadřovat své emoce, stejně jako ke vzájemnému respektu a toleranci.

Afektivní cíle – žáci se učí rozpoznat, co je činí šťastnými, vděčnosti a prožívání přítomného okamžiku

Kognitivní cíle – žáci se učí kreativitu a sebevyjádření pomocí hudby, výtvarného umění, pohybu a slov

Psychosociální cíle – žáci se učí rozvíjet pozitivní vztah k sobě samým i ke světu kolem

Kompetence komunikativní – žáci se naučí vyjadřovat a projevovat své pocity, naslouchat jiným a vhodně a s respektem reagovat, učí se sdílení zážitků

Kompetence sociální a personální – žáci se naučí pracovat ve skupině, respektovat rozdílnost ostatních a rozvíjet empatii

Kompetence k řešení problémů – žáci se naučí přemýšlet o svých pocitech, vyjadřovat se o nich, cítit a hledat cesty k vlastnímu pocitu pohody a štěstí

Kompetence občanské – žáci se učí toleranci a projevovat úctu ostatním

Kompetence pracovní – žáci se učí dodržovat pravidla pracovních činností při využívání pomůcek /např. hudební nástroje, barvy a palety atd./

1. ročník

Žáci se naučí orientovat v základních typech emocí, umějí je pojmenovat, dokáží vyjádřit své pocity jiným způsobem než slovy – tanec, výtvarné dílo, hudba apod. Umějí spolupracovat ve skupině, zapojit se do tvořivých aktivit, realizovat se v činnostech, kde se cítí dobře. Dokáží sdílet své pocity s vrstevníky.

2. ročník

Žáci se naučí uvědomovat si, že pod slovem štěstí může každý vidět něco jiného a jinak ho prožívat. Dokáží pojmenovat aktivity a chvíle, které je činí šťastnými. Respektují odlišnosti a učí se nehodnotit pocity radosti a štěstí jiných.

3. ročník

Žáci se naučí spolupráci na společných dílech s respektem k názorům a podnětům spolužáků. Přijímat jejich návrhy bez hněvu a negativních komentářů. Naučí se vyjadřovat své pocity radosti a štěstí i jinými výrazovými prostředky jako je hudba, výtvarné dílo, slovo nebo pohyb.

4. ročník

Žáci se naučí chápat souvislost mezi vnitřním prožíváním (svými pocity) a vnějším chováním. Uvědomují si význam pozitivních vztahů pro štěstí a duševní pohodu. Rozvíjejí schopnost vyjadřovat vlastní názor a zároveň respektovat názory druhých.

5. ročník

Žáci se naučí aktivně diskutovat na téma „štěstí“ a osvojí si dovednosti, jak si ho udržovat. Chápou, že každý může prožívat štěstí odlišně a mít jinou škálu hodnot. Rozvíjejí sebereflexi a dokážou popsat, co jim pomáhá zvládat obtížné emoce, i techniky, které podporují pozitivní pocity.

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro