Výchovně-vzdělávací program

Učím se učit

Jak se učit a vyučit

Vzdělávací úroveň:
I. ročník
II. ročník
III. ročník
IV. ročník

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Interaktivní program zaměřený na podporu studentů v oblasti učení, sebeřízení a duševní pohody. Hlavním cílem je předcházet školnímu selhávání, ztrátě motivace a stresu z přetížení. Studenti si osvojí dovednosti jako efektivní plánování učení, rozpoznání svého učebního stylu, zvládání stresu a posilování vlastní motivace. Program probíhá formou 90minutových bloků přizpůsobených věku a aktuálním potřebám skupiny. Využívá individuální aktivity, skupinovou práci, sebereflexi a diskusi.

Kognitivní cílestudenti se seznámí s inovativními metodami učení a naučí se využívat vzdělávací aplikace

Afektivní cíle studenti se naučí poznat své schopnosti a možnosti v procesu učení a zároveň je podporován jejich zodpovědný přístup k vlastnímu vzdělávání

Psychosomatické cílestudenti se naučí efektivnímu rozhodování, využít dovednosti v komunikaci a prezentaci

Kompetence k učení – studenti si umí vyhledávat informace, plánovat a efektivně využívat osvojené strategie, zvládat náročné situace a využívat moderní nástroje k podpoře paměti

Kompetence k řešení problémů – studenti se učí identifikovat překážky v učení a hledat způsoby, jak je překonat

Kompetence komunikativní – studenti umí věcně a přehledně vyjadřovat své myšlenky, rozvíjí schopnost prezentovat své dovednosti a myšlenky pomocí vizuálních nástrojů

Kompetence sociální a personální – studenti chápou význam spolupráce, posilují schopnosti reflektovat své vlastní potřeby a možnosti, sdílet zkušenosti s ostatními a spolupracovat na společných cílech

Kompetence občanská a k podnikavosti – studenti se učí odpovědnému přístupu k vlastnímu vzdělávání a k uplatňování osvojených dovedností v běžném životě, plánují budoucnost a chápou význam vzdělání

Kompetence digitální – studenti se naučí využívat digitální nástroje k organizaci učení, používat AI

1. ročník – Středoškolské učení a výdrž

Studenti se učí rozlišovat vnitřní a vnější motivaci, stanovovat si osobní cíle a hodnoty a plánovat kroky k jejich dosažení. Osvojují si dovednosti pro dlouhodobou přípravu a při známkách vyčerpání dokážou využít metody psychohygieny.

2. ročník – Učím se chápat sebe

Studenti si uvědomují význam rovnováhy mezi školními povinnostmi a volným časem. Učí se vytvářet a dodržovat vlastní vyvážený učební plán, stanovovat si reálné cíle a pracovat se sebekritikou. Dokážou zhodnotit své studijní techniky – rozpoznat své silné a slabé stránky (SWOT analýza) a hledat příležitosti, jak se v učení zlepšit. Umí také využívat digitální technologie a mobilní aplikace, které jim proces učení usnadňují.

3. ročník – Učení jako jediný způsob ukončení studia 

Studenti si uvědomují odpovědnost za svoje studium a důležitost závěrečné zkoušky (maturity). Dokáží využívat digitální svět k organizaci učení, získávání informací. Umí kriticky uvažovat, přijímat feedback a spolupracovat. Pracovat s vnitřní motivací ke studijním cílům a zároveň s tlakem na zdárné dokončení studia.

4. ročník – PROJEKT MATURITA

Studenti se připravují na dny naplněné učením – dokáží nastavit svůj maturitní plánovač. Reflektují vlastní možnosti, dokáží udržet motivaci a rozlišit zdravý stres od patologicky dlouhodobých příznaků depresí. Osvojí si metody, jak zvládat stresové situace, a umí je efektivně aplikovat.

Časté dotazy

2 800 

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro