Výchovně-vzdělávací program

Učím se učit

Jak se učit a přežít gympl

Vzdělávací úroveň:
prima
sekunda
tercie
kvarta
kvinta
sexta
septima
oktáva

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Interaktivní program zaměřený na podporu studentů v oblasti učení, sebeřízení a duševní pohody. Je určen pro studenty všech ročníků gymnázia. Jeho cílem je předcházet školnímu selhávání, ztrátě motivace a stresu z přetížení. Studenti si osvojí dovednosti jako efektivní plánování učení, rozpoznání svého učebního stylu, zvládání stresu a posilování vlastní motivace. Program probíhá formou 90minutových bloků přizpůsobených věku a aktuálním potřebám skupiny. Využívá individuální aktivity, skupinovou práci, sebereflexi a diskusi.

Kognitivní cíle – studenti se seznámí s inovativními metodami učení a naučí se využívat vzdělávací aplikace

Afektivní cíle – studenti se naučí poznat své schopnosti a možnosti v procesu učení a zároveň je podporován jejich zodpovědný přístup k vlastnímu vzdělávání

Psychosomatické cíle – studenti se naučí efektivnímu rozhodování, využít dovednosti v komunikaci a prezentaci

Kompetence k učení – studenti si umí vyhledávat informace, plánovat a efektivně využívat osvojené strategie, zvládat náročné situace a využívat moderní nástroje k podpoře paměti

Kompetence k řešení problémů – studenti se učí identifikovat překážky v učení a hledat způsoby, jak je překonat

Kompetence komunikativní – studenti umí věcně a přehledně vyjadřovat své myšlenky, rozvíjí schopnost prezentovat své dovednosti a myšlenky pomocí vizuálních nástrojů

Kompetence sociální a personální – studenti chápou význam spolupráce, posilují schopnosti reflektovat své vlastní potřeby a možnosti, sdílet zkušenosti s ostatními a spolupracovat na společných cílech

Kompetence občanská a k podnikavosti – studenti se učí odpovědnému přístupu k vlastnímu vzdělávání a k uplatňování osvojených dovedností v běžném životě, plánují budoucnost a chápou význam vzdělání

Kompetence digitální – studenti se naučí využívat digitální nástroje k organizaci učení, používat AI

PrimaV učení si najdi styl

Studenti si uvědomí, jaký styl učení jim vyhovuje. Znají základní principy „TO DO“ – plánování, podmínek a časování učení a odpočinku. Vyzkouší si různé techniky při učení podle svého typu – vizuální, auditivní atd. Reflektují změnu režimu a náročnosti přechodu ze ZŠ na G.

Sekunda – Management pro „neSTUDENTY“

Studenti se naučí nastavit si reálné cíle v učení. Rozdělit si učivo na části a rozplánovat na stanovený termín. Chápat, co znamená prokrastinace, a znát její dopady na učební proces. 

Tercie – Když je toho moc….

Studenti se naučí propojovat poznatky z biologie člověka v souvislosti s temperamentem, pamětí, IQ, motivací. Rozlišit, které aspekty lze ovlivnit a které ne. Pracovat se základními principy domácí přípravy na písemnou nebo ústní zkoušku. Poznat příznaky stresu spojené se školou a použít techniky na jeho zvládání.

Kvarta – Učení má smysl

Studenti reflektují vlastní motivaci k učení a její důležitost pro budoucnost. Učí se,  jak motivaci posílit v náročných obdobích jako je uzavírání známek v pololetí nebo na konci školního roku. Osvojují si kroky, které jim pomohou dosáhnout cíle, a rozvíjejí samostatnost a zodpovědný přístup k učení.

Kvinta – Dokopat se k učení a vydržet

Studenti se učí rozlišovat vnitřní a vnější motivaci, stanovovat si osobní cíle a hodnoty a plánovat kroky k jejich dosažení. Osvojují si dovednosti pro dlouhodobou přípravu a při známkách vyčerpání dokážou využít metody psychohygieny.

Sexta – Učím se chápat sebe

Studenti si uvědomují význam rovnováhy mezi školními povinnostmi a volným časem. Učí se vytvářet a dodržovat vlastní vyvážený učební plán, stanovovat si reálné cíle a pracovat se sebekritikou. Dokážou zhodnotit své studijní techniky – rozpoznat své silné a slabé stránky (SWOT analýza) a hledat příležitosti, jak se v učení zlepšit. Umí také využívat digitální technologie a mobilní aplikace, které jim proces učení usnadňují.

Septima – Učení jako jediný způsob ukončení studia 

Studenti si uvědomují odpovědnost za svoje studium a důležitost závěrečné zkoušky /maturity/. Dokáží využívat digitální svět k organizaci učení a získávání informací. Umí kriticky uvažovat, přijímat feedback a spolupracovat. Pracovat s vnitřní motivací ke studijním cílům a zároveň s tlakem na zdárné dokončení studia.

Oktáva – PROJEKT MATURITA

Studenti se připravují na dny naplněné učením – dokáží nastavit svůj maturitní plánovač. Reflektují vlastní možnosti, dokáží udržet motivaci a rozlišit zdravý stres od patologicky dlouhodobých příznaků depresí. Osvojí si metody, jak zvládat stresové situace, a umí je efektivně aplikovat.

Časté dotazy

2 800 

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro