Výchovně-vzdělávací program

Učím se učit

Cesta za poznáním

Vzdělávací úroveň:
6. třída
7. třída
8. třída
9. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Program aktivní cestou pomáhá porozumět principům efektivního učení prostřednictvím sebepoznání a identifikace vlastního stylu učení. Interaktivně se zaměřuje na rozvoj dovedností a motivace při učení, nabízí inovativní techniky a vzdělávací aplikace. Upozorňuje na chyby při učení způsobené vnějšími a vnitřními podmínkami a ukazuje způsoby, jak je překonat. Cílem programu je vytvořit u žáků pozitivní vztah k učení a podpořit dovednosti, které jim umožní učit se efektivně a s motivací. Kladný postoj k učení a vzdělávání podporuje celkovou spokojenost žáka, tedy jeho wellbeing.

Kognitivní cíle – žáci se seznámí s inovativními metodami učení a naučí se využívat vzdělávací aplikace

Afektivní cíle – žáci se naučí poznat své schopnosti a možnosti v procesu učení a zároveň je podporován jejich zodpovědný přístup k vlastnímu vzdělávání

Psychosomatické cíle – žáci se naučí efektivnímu rozhodování, využít dovednosti v komunikaci a prezentaci

 

Kompetence k učení – žáci si osvojí strategie, jak efektivně organizovat své učení, zvládat náročné situace a využívat moderní nástroje k podpoře paměti

Kompetence k řešení problémů – žáci se učí identifikovat překážky v učení a hledat způsoby, jak je překonat

Kompetence komunikativní – žáci rozvíjejí schopnost prezentovat své dovednosti a myšlenky pomocí vizuálních nástrojů

Kompetence sociální a personální – žáci posilují schopnosti reflektovat své vlastní potřeby a možnosti, sdílet zkušenosti s ostatními a spolupracovat na společných cílech

Kompetence občanské – žáci se učí odpovědnému přístupu k vlastnímu vzdělávání a k uplatňování osvojených dovedností v běžném životě

6. ročníkV učení si najdi styl

Žáci si uvědomí, jaký styl učení jim vyhovuje. Znají základní principy „TO DO“ – plánování, podmínek a časování učení a odpočinku. Vyzkouší si různé techniky při učení podle svého typu – vizuální, auditivní atd. 

7. ročník – Management pro „neSTUDENTY“

Žáci se naučí nastavit si reálné cíle v učení. Rozdělit si učivo na části a rozplánovat na stanovený termín. Chápat, co znamená prokrastinace, a znát její dopady na učební proces. Osvojit si dovednosti v psaní poznámek a práci s knihou.

8. ročník – Když je toho moc….

Žáci se naučí propojovat poznatky z biologie člověka v souvislosti s temperamentem, pamětí, IQ, motivací. Rozlišit, které aspekty lze ovlivnit a které ne. Pracovat se základními principy domácí přípravy na písemnou nebo ústní zkoušku. Poznat příznaky stresu spojené se školou a použít techniky na jeho zvládání.

9. ročník – Učení má smysl

Žáci reflektují vlastní motivaci k učení a její důležitost pro budoucnost. Učí se, jak motivaci posílit i v náročných obdobích (např. při přípravě na přijímací zkoušky). Osvojují si kroky, které jim pomohou dosáhnout cíle, a rozvíjejí samostatnost a zodpovědný přístup k učení.

Časté dotazy

2 800 

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro