Výchovně-vzdělávací program

Pohled do zrcadla aneb jak se vidím JÁ

That´s me

Vzdělávací úroveň:
I. ročník
II. ročník

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Výchovně-vzdělávací program se zaměřuje na poruchy příjmu potravy (PPP) – nejčastější psychické onemocnění dospívajících s vážnými somatickými následky. Faktory přispívající k jejich rozvoji většinou nepůsobí izolovaně a jsou typické právě pro období dospívání. Nejčastěji se projevují u dívek a žen, které nespokojenost se sebou a svým tělem řeší držením drastických diet ve snaze dosáhnout ideálu štíhlosti. Studenti se interaktivní formou učí rozpoznávat rizikové situace, reflektovat vlastní postoje a předcházet rozvoji těchto onemocnění. Program posiluje sebevědomí, zdravé stravovací návyky, pitný režim i pohybovou aktivitu a zároveň vede studenty k tomu, aby dokázali vnímat a snižovat negativní vliv reklamy a médií.

Kognitivní cíle – studenti umí vyjmenovat základní PPP, vysvětlit nejčastější příčiny, důsledky a možnosti léčby

Afektivní cíle – studenti umí pracovat se sebereflexí a uvědomují si hodnotu svého zdraví

Psychosociální cíle – studenti rozvíjí odolnost vůči mediálnímu tlaku a ovlivňování prostřednictvím reklam

Kompetence k učení – studenti umí propojovat informace a porovnávat fakta

Kompetence k řešení problémů – studenti umí analyzovat poznatky a navrhnout řešení 

Kompetence komunikativní – studenti umí vyjadřovat své názory a klást otázky 

Kompetence sociální a personální – studenti umí naslouchat a přijímat zpětnou vazbu

Kompetence občanská – studenti si uvědomují hodnotu zdraví jednotlivce i celé populace v širším společenském kontextu

1. ročník SŠ

Studenti jsou schopni vyjmenovat a charakterizovat nejčastější spouštěče poruch příjmu potravy a uvědomují si rizika mediálních tlaků, nerealistických ideálů krásy i bodyshamingu. Učí se reflektovat faktory podporující zdraví a psychickou pohodu a porovnávat je se svými vlastními stravovacími a pohybovými návyky.

2. ročník SŠ

Studenti dokáží formulovat a nastavit konkrétní strategie zdravé životosprávy, aktivního i pasivního odpočinku, regenerace a psychohygieny. Umí hlouběji analyzovat projevy rizikového chování, včetně závislostí, které často doprovázejí duševní onemocnění. Orientují se v nabídce odborné pomoci a služeb zdravotnických zařízení. Zároveň dokáží pracovat s nejnovějšími poznatky o genetických základech nemocí a sociokulturních faktorech, které jejich rozvoj ovlivňují.

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro