Výchovně-vzdělávací program

Pohled do zrcadla aneb jak se vidím JÁ

To jsem JÁ

Vzdělávací úroveň:
7. třída
8. třída
9. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Edukační program klade důraz na rozvoj sebevědomí a kritického myšlení ve vztahu k mediálním vzorům, na budování základů zdravého životního stylu a na odolnost vůči rizikům v období dospívání. Probíhá převážně formou diskuse s využitím pozitivních podpůrných videí, která posilují zdravý pohled na sebe, vlastní hodnoty a jedinečnost každého jedince. Program objasňuje žákům rizika spojená s ideálem krásy a porovnáváním se s lidmi na sociálních sítích a vede je k tomu, aby uměli odlišovat reálný život od virtuálního. Učí je začlenit do denního režimu správné stravovací návyky s ohledem na věk, běžné aktivity a genetické dispozice. Zároveň upozorňuje na zdravotní problémy, riziko oslabené imunity či podvýživy v důsledku nevhodného nebo nedostatečného stravování.

Kognitivní cíle – žáci se seznámí s pojmem poruchy příjmu potravy (PPP), naučí se rozpoznat jejich nejčastější příčiny, důsledky a možnosti léčby

Afektivní cíle – žáci se učí zdravému sebepojetí a podpoře pozitivního vztahu k vlastnímu tělu

Psychosociální cíle – žáci se učí pozitivnímu myšlení směrem k sobě i ostatním

Kompetence k učení – žáci se učí pracovat s pojmy jako je ideál nebo dieta

Kompetence k řešení problémů – žáci se učí formulovat otázky, zapojit se do diskuze, prezentovat vlastní názor 

Kompetence komunikativní – žáci se učí vhodné komunikaci a sdílení svých hodnot a postojů 

Kompetence sociální a personální – žáci se učí schopnostem spolupracovat a respektovat názory v kolektivu

Kompetence občanská – žáci se učí rozpoznávat rizikové chování v oblasti výživy a nést odpovědnost za své zdraví

7. ročník

Žáci získávají dovednosti a budují hodnoty v duchu „body positive“. Učí se diskutovat o zobrazování krásy na sociálních sítích a vlivu filtrů, které mohou vést k nespokojenosti s vlastním tělem. Seznámí se se zásadami přiměřeného příjmu potravy i pohybových aktivit, osvojí si základy zdravé životosprávy a pojmenují hlavní stavební látky důležité pro zdravý růst a vývoj. Interaktivní formou pracují s principem „zdravého talíře“ a učí se do svého života zařazovat zásady vyváženého stravování: pestrost živin, pravidelné a plánované jídlo, omezení průmyslově zpracovaných potravin a dostatek tekutin.

8. ročník

Žáci se naučí rozpoznávat základní fyzické a psychické projevy poruch příjmu potravy. Rozšíří si znalosti o různých typech tohoto onemocnění vyplývajících z extrémních stravovacích návyků nebo nadměrných aktivit, včetně těch méně známých či specifických pro muže a ženy. Budou schopni vyjádřit svůj názor na používání doplňků stravy, proteinových přípravků či steroidů a pochopí rizika spojená s neověřenými dietami a trendy. Program zdůrazňuje význam vyváženého stravování a vysvětluje důsledky nevhodných návyků na fyzický růst, reprodukci i duševní zdraví.

9. ročník

Žáci se učí uplatňovat vhodné způsoby podpory svého zdraví a rozvíjejí dovednost asertivně reagovat v kritických situacích. Ohleduplným chováním umějí podat pomocnou ruku druhým a rozlišovat mezi tím, co je ještě normou, a tím, co už může být projevem patologie. Orientují se v metodách, jimiž lidé často kamuflují nemoc nebo popírají problém, a učí se, jak je vhodně nasměrovat k odborné pomoci. Program tak posiluje jejich schopnost zodpovědného a citlivého přístupu k sobě i svému okolí.

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro