Výchovně-vzdělávací program

Nestresuj se stresem

Stres OFF

Vzdělávací úroveň:
I. ročník
II. ročník
III. ročník
IV. ročník

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Interaktivní program podporující otevřenou komunikaci a sebereflexi. Studenti se seznámí s reakcí „fight or flight”, naučí se rozpoznat fyziologické projevy stresu, zodpovědně je zvládat a orientovat se v tom, kde hledat odbornou pomoc.

Kognitivní cíle – studenti se naučí poznat rozdíl mezi fyziologií a patologií stresových procesů

Sociální cíle – studenti rozvíjejí efektivní komunikaci s ohledem na odlišnosti chování a reakcí

Afektivní cíle – studenti se naučí definovat vlastní prožívání a rozvíjet techniky zvládání stresu

Kompetence k učení – studenti se naučí, jak stres ovlivňuje jejich studijní výsledky i zdravý způsob života a jak získané vědomosti využívat pro osobní rozvoj a zdravou seberealizaci

Kompetence k řešení problémů – studenti se naučí chápat podstatu stresu, osvojí si nejúčinnější způsoby zvládání zátěžových situací,  rozvíjejí kritické myšlení, aby dokázali zvažovat klady a zápory svého jednání

Kompetence sociální a personální – studenti se naučí chápat význam péče o vztahy a své duševní zdraví, odhadnout důsledky svého chování v krizových situacích a přispívat k vytváření zdravých vztahů

Kompetence občanské – studenti se učí vnímat duševní zdraví jako důležité společenské téma, respektovat odlišnosti a zodpovědně přistupovat k rizikovým situacím – dokážou přitom posoudit přínosy jak pro sebe, tak pro své okolí

Kompetence komunikativní – studenti se naučí vhodně komunikovat v rizikových situacích, snižovat působení stresorů a rozvíjet porozumění, umění sdělovat své pocity i citlivost k emocím druhých

Kompetence k podnikavosti – studenti dokážou průběžně revidovat svá rozhodnutí v různých životních situacích, motivovat se k zdravému chování podporujícímu psychickou i fyzickou kondici a uvědomovat si možná rizika

 

 

1. ročník

Studenti umí vysvětlit biopsychologické dopady stresu na člověka, analyzovat vlastní způsoby zvládání zátěžových situací a sestavit si osobní plán prevence vyhoření a duševní hygieny. Dokážou vyhledávat relevantní zdroje o fyziologických projevech stresu a rozlišovat je od projevů psychického onemocnění. Uvědomují si svou odpovědnost a aktivně podporují zdravý životní styl i duševní pohodu.

2. ročník

Studenti jsou schopni propojovat souvislosti mezi stresovými situacemi a zdravým životním stylem. Uvědomují si vliv cirkadiálního rytmu na zdraví a význam prevence v oblasti psychického zdraví. Dokáží zhodnotit účinnost aktivních i pasivních způsobů chování při zvládání stresu a rozvíjejí sociální dovednosti potřebné k řešení krizových situací. Učí se naplňovat své základní životní potřeby v souladu se zdravím.

3. ročník

Studenti dokáží formulovat rozdíly mezi stresem, úzkostí a depresí a lépe se orientují ve svých emocích. Uvědomují si negativní dopady nevhodných strategií chování na zdraví, výkon, vztahy i motivaci a chápou význam prevence stresu v mezilidských vztazích. Osvojené vědomosti, dovednosti a hodnoty dokáží pozitivně využívat ve svém osobním i společenském životě.

4. ročník

Studenti si umí vytvářet strategie proti dlouhodobému přetížení, ovládat techniky sebeřízení a rozpoznat potřebu včasné intervence odborné pomoci. Dokáží vyhodnocovat vliv stresových situací na studijní výkon či závěrečnou zkoušku a hledat vhodné způsoby a techniky zvládání zátěže. Vnímají psychické zdraví jako důležité společenské téma, usilují o kroky směřující k vlastnímu zdraví i zdraví ostatních a dokáží projevovat své etické a morální postoje.

Časté dotazy

2 800 

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro