Výchovně-vzdělávací program

Nestresuj se stresem

Stres OFF

Vzdělávací úroveň:
6. třída
7. třída
8. třída
9. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Interaktivní program podporující otevřenou komunikaci a sebepoznání. Žáci se během něj prožitkovou formou dozví, co je stres a jak vzniká. Učí se rozpoznávat jeho signály, zvládat napětí pomocí jednoduchých technik a poznat, kdy je vhodné vyhledat odbornou pomoc.

Kognitivní cíle žáci porozumí tomu, co je stres, jaké jsou jeho příčiny a proč je důležitá prevence stresu a psychohygiena

Psychosociální cíležáci se naučí otevřeně komunikovat o svých emocích, rozvíjejí empatii a sebereflexi a seznamují se s možnostmi relaxačních technik

Afektivní cíležáci rozvíjí emoční gramotnost a uvědomují si význam hesla „zdravá mysl = zdravé tělo“

Kompetence k učenížáci se naučí, jak je pro jejich zdraví důležitý relax a odpočinek, jak stres ovlivňuje výkonnost a duševní pohodu

Kompetence k řešení problémůžáci se naučí hledat vhodné způsoby zvládání stresových situací

Kompetence sociální a personální – žáci se učí chápat význam prevence psychických onemocnění a rozumět odlišným reakcím druhých

Kompetence komunikativnížáci se naučí komunikovat o svých pocitech, o stresových situacích, a kde hledat pomoc

Kompetence občanské – žáci se naučí respektovat chování jiných lidí a schopnosti vcítit se do odlišností

6. ročník 

Žáci umí rozpoznat běžné stresory, popsat psychosomatické projevy a uvědomovat si své reakce na stres. Dokáží vyhodnotit nejefektivnější strategie zvládání stresu a nebojí se říci si o pomoc. V období bouřlivých fyzických a psychických změn identifikují vliv stresu na vztahy a hledají vhodná řešení. Posilují sebevědomí a prostřednictvím vhodné komunikace s okolím se učí stresorům předcházet.

7. ročník 

Žáci vnímají stres jako přirozenou reakci na pozitivní i negativní faktory a chápou dopady dlouhodobého stresu na zdraví a imunitu. Osvojují si zdravé způsoby zvládání stresu a učí se vyhýbat nezdravým projevům chování při zátěži. Dokáží vyjádřit vlastní názor na své chování v oblasti zdraví, znají psychosociální rizika související s duševním zdravím a vědí, kde hledat pomoc, a nebojí se ji využít.

8. ročník 

Žáci jsou schopni definovat stres jako přirozenou chemickou reakci organismu spojenou s působením hormonů. Uvědomují si vliv dlouhodobého stresu na zdraví, výkonnost, vztahy i školní prospěch. Dokáží vyhodnotit nejvhodnější strategie vlastního chování ve stresových situacích a využívat dovednosti podporující regeneraci organismu. Zároveň se učí projevovat odpovědné chování v oblasti prevence zátěžových situací a společenských interakcí.

9. ročník 

Žáci dokážou analyzovat své emoce v zátěžových situacích a v širším společenském kontextu chápou příčiny stresu. Vhodným chováním přispívají k eliminaci dlouhodobého stresu a uvědomují si důležitost psychohygieny. Odbornou pomoc nevnímají jako selhání, ale jako projev odvahy řešit včas dopady stresu na celkové zdraví. Usilují o osobní zodpovědnost ve prospěch svého vlastního zdraví i zdraví svého okolí.

Časté dotazy

2 800 

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro