Výchovně-vzdělávací program

Jsi online II.

KLIK s rozvahou

Vzdělávací úroveň:
prima
sekunda
tercie

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Edukační program aktivně propojuje průřezová témata s případovými scénáři, které rozvíjejí digitální kompetence studentů v souvislosti s aktuálními výzvami digitálního světa. Podporuje rozvoj abstraktního myšlení a klade důraz především na kritické a odpovědné chování v online prostoru, orientaci v prostředí dezinformací a uvědomění si vlivu digitálních závislostí na psychiku i společnost.

Kognitivní cíle – studenti se naučí pravidla digitální etiky a dovedou využívat dostupné služby informačních sítí v souladu s legislativními požadavky

Afektivní cíle –  studenti trénují kritické myšlení a sebereflexi

Psychosociální cíle – studenti se naučí respektovat pravidla autorských práv a duševního vlastnictví

Kompetence k učení – studenti rozpoznávají rysy manipulativního chování, fake news a svět dezinformací

Kompetence k řešení problémů – studenti procvičí techniky time managementu v digitálním světě

Kompetence komunikativní – studenti se zdokonalují v cizích jazycích, v online etiketě 

Kompetence sociální a personální – studenti si uvědomují, co je digitální stopa a její vliv na budoucnost

Kompetence občanská – studenti se učí právní odpovědnosti v kyberprostoru

Prima

Studenti se naučí rozeznávat podezřelé nebo nepravdivé informace, umí si ověřovat informace z více zdrojů. Rozvíjí kritické čtení a interpretovat mediální sdělení. Rychlý rozvoj ICT vyžaduje od studentů nemalou dávku flexibility a přizpůsobování se novým verzím IT zařízení a schopnost jejich vzájemného propojování.

Sekunda

Studenti se naučí, jak fungují algoritmy v mediálním prostoru, reklama a rozbor titulních zpráv. Procvičováním prohlubují dovednosti se správou hesel a jejich tvoření. Orientují se v pojmech fake news, deepfake a reflektují, proč to není v pořádku.

Tercie

Studenti se naučí základní pojmy jako digitální reputace, footprint, reflektují, jaký obraz o sobě tvoří online. Dokážou analyzovat online situace třeba fiktivní profil, práce s profilem, chápou pojmy jako ukradená identita a jak s tím dál pracovat.

Kvarta

Studenti umí využívat dostupné služby informačních sítí ke komunikaci, vyhledávání informací, studiu i zábavě. Využívají základní kroky používání AI, umí prezentovat výsledky své práce s využitím PwP,W,Ex, Copilit ChatGPT, Canva. Studenti naučí základy programování.

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro