Výchovně-vzdělávací program

Být FIT II.

FIT zóna

Vzdělávací úroveň:
6. třída
7. třída
8. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Program klade důraz na vytváření vztahu k pravidelné pohybové činnosti jako základu zdravého životního stylu. Zaměřuje se na wellbeing a benefity sportování ve všech oblastech zdraví. Upozorňuje na důležitost cirkadiánního rytmu, spánku, zdravé životosprávy a vědomého jezení. Zabývá se tématy jako prevence civilizačních onemocnění, image těla (body shaming), RED-S syndrom a podporuje týmové chování. Program ukazuje, jak může sport ovlivnit nejen tělesnou kondici, ale i emoční pohodu, mentální výkon a schopnost učení. Žáci se učí, jak integrovat pohyb a zdravý životní styl do každodenního života a jak zlepšovat své návyky v souladu s vědeckými poznatky o zdraví.

Kognitivní cíle – žáci získají poznatky k významu cirkadiálního rytmu, kvalitního spánku a zdravé životosprávě

Afektivní cíle – žáci se naučí posilovat emoční a mentální zdraví prostřednictvím sportu a vnímat jeho vliv na vlastní schopnosti

Psychosomatické cíle – žáci se učí podporovat týmové chování a spolupráci v kolektivu

Kompetence k učení – žáci se naučí využívat pohyb a zdravou životosprávu ke zlepšení paměti, koncentrace a mentálního výkonu

Kompetence k řešení problémů – žáci se učí identifikovat rizika spojená s nezdravým životním stylem (např. nedostatek pohybu, špatné stravování) a hledat řešení

Kompetence komunikativní – žáci se naučí efektivně spolupracovat v týmu, sdílet myšlenky a přispívat k pozitivnímu kolektivnímu klimatu

Kompetence sociální a personální – žáci se učí posilovat pozitivní vztah k vlastnímu tělu, zdraví a eliminovat negativní vlivy, jako je body shaming

Kompetence občanské – žáci jsou vedeni k zodpovědnému přístupu ke svému zdraví a k propagaci zdravého životního stylu v komunitě

Kompetence pracovní – žáci se učí plánovat a organizovat pohybové aktivity a zodpovědně k nim přistupovat

6. ročník – Pohyb jako součást zdravého životního stylu

Žáci se naučí chápat rozdíly mezi zdravou aktivitou a sportovní výkonností. Umějí popsat projevy nedostatku pohybu nebo přetížení i nastavit a porovnat si svoji pohybovou aktivitu s obecnými doporučeními. Zvládají zařadit různé pohybové aktivity podle intenzity a vysvětlit význam zdravého pohybu pro růst a psychickou pohodu.

7. ročník – Vliv pohybu na tělesnou i duševní kondici

Žáci se učí analyzovat vliv pohybu na zdraví, orientují se v základních fázích tréninku a naučí se vést si pohybový deník. Jsou schopni vyzdvihnout své silné stránky a posílit slabé s ohledem na svoji tělesnou konstrukci a kondici. 

8. ročník – Zodpovědnost za vlastní zdraví a dlouhodobé návyky

Žáci pochopí souvislosti mezi pohybovými aktivitami, výživou a hydratací. Jsou schopni vysvětlit pojmy kondiční cvičení, trénink a pohyb pro radost. Naučí se kritickému myšlení v oblasti fitness trendů, užívání protein produktů, anabolik a jiných výživových doplňků. Reflektují získané poznatky a jejich vliv na zdraví v dospělosti a dokáží se rozhodovat o svém životním stylu, vytrvalosti i režimu. 

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro