Výchovně-vzdělávací program

Být FIT I.

Být FIT je hit

Vzdělávací úroveň:
1. třída
2. třída
3. třída
4. třída
5. třída

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Program primární prevence se zaměřuje na motivaci dětí ke zdravému životnímu stylu, rozvoj pohybových aktivit a jejich pozitivní vliv na formování zdravého sebevědomí a zodpovědnosti. Zároveň ukazuje, jak pravidelná fyzická aktivita přispívá ke zlepšení paměti, koncentrace a kreativity, a také k regulaci emocí. Součástí je podpora týmového chování a zdravého třídního klimatu. Program nabízí zábavné a aktivní formy učení, které dětem umožňují objevovat radost z pohybu, přispívají k jejich celkovému wellbeingu a podporují harmonický rozvoj osobnosti. Při realizaci programu je zapojen pedagog a obdrží doporučení pro další práci s třídním kolektivem v probíraných tématech.

Kognitivní cíle – žáci si osvojí metody zdravé pohybové aktivity, jejich využívání a zařazení do každodenního života

Afektivní cíle – žáci se naučí, jak může sport přispět k posílení zdravého sebevědomí, zodpovědnosti a týmového ducha

Psychosociální cíle – žáci se naučí podpořit pozitivní emoce a vytvořit pohodu, a tím přispět ke zlepšení třídního klimatu

Kompetence k učení – žáci se naučí využívat pohyb jako prostředek k podpoře učení, zlepšení paměti a koncentrace

Kompetence k řešení problémů – žáci prostřednictvím sportovních aktivit rozvíjejí schopnost reagovat na výzvy a naučí se hledat vhodná řešení v týmové spolupráci

Kompetence komunikativní – žáci se naučí efektivně komunikovat v týmu, sdílet nápady a respektovat názory ostatních

Kompetence sociální a personální – žáci posilují schopnost spolupracovat, podporovat ostatní a rozvíjet týmového ducha

Kompetence občanské – žáci jsou vedeni k odpovědnému přístupu ke svému zdraví a k pozitivnímu vztahu k životnímu prostředí

Kompetence pracovní – žáci se učí plánovat a organizovat pohybové aktivity a přistupovat k nim s odpovědností a vytrvalostí

1. ročník – Základy pohybu a vnímání těla

Žáci se naučí, že pohyb a odpočinek jsou součástí zdravého režimu člověka, umí pak rozlišovat pohybové dovednosti, pojmenovat jednoduché cviky a provádět je dle instrukcí. Vysvětlit základní poznatky o prospěchu pohybu pro kosti, srdce a plíce.

2. ročník – Pravidelná pohybová aktivita jako součást dne

Žáci rozvíjejí poznatky o pravidelnosti pohybové aktivity jako každodenní součásti dne. Dokáží uvést osobní příklady jejich pohybových aktivit a rozumí důležitosti rozhýbání se před sportováním. Rozlišují aktivní a pasivní pohyb, chápou, že dlouhé sezení není zdravé. Být FIT – pocit energie, síly a zdraví. 

3. ročník – Vliv pohybu na zdraví a náladu

Žáci chápou důležitost rovnováhy mezi pohybem, odpočinkem, spánkem a jídlem. Dokáží si sami vytvořit vlastní denní režim. Vysvětlit, jak správná tělesná kondice napomáhá dobrému imunitnímu systému a jak zlepšuje náladu. Umějí vyjmenovat základní znaky dobré fyzické kondice.

4. ročník – Péče o tělo a tělesná zdatnost

Žáci umějí respektovat pravidla bezpečnosti při sportování a pohybu obecně. Umějí popsat základní způsoby jak být FIT a využívat prostředí doma i venku. Chápou, co znamená tělesná zdatnost, a sledují své výkony – pokroky nebo stagnaci. Rozlišují druhy sportů a vybírají si vlastní zaměření podle talentu a zájmu. 

5. ročník – Osobní zodpovědnost za zdravý životní styl

Žáci se naučí chápat, jak pravidelný pohyb ovlivňuje orgány v těle. Reflektují vlastní zkušenost, radost z pohybu a budování dlouhodobých pozitivních návyků. Umějí sledovat vlastní výsledky a navrhnout zlepšení. Diskutují o rizicích nedostatku pohybu, obezity a negativního vlivu na duševní zdraví. 

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro