Výchovně-vzdělávací program

Bát se, či nebát se…?

Tvé rozhodnutí

Vzdělávací úroveň:
I. ročník
II. ročník

Nevyhovuje vám doporučená vzdělávací úroveň nebo časová dotace?
Napište nám – rádi s vámi program upravíme pro vaši třídu.

Anotace

Vzdělávací program má podpořit u středoškoláků kritické myšlení, odolnost vůči tlaku okolí, schopnost činit informovaná rozhodnutí a orientaci na zdravý životní styl jako prevenci závislostního chování. Zaměřuje se na prevenci látkových i nelátkových závislostí, přičemž vysvětluje např. mechanismy jejich vzniku (dopaminový systém) a vliv závislostí na psychické i sociální fungování jedince. Studentům jsou vysvětleny role genetických predispozic, rodinného prostředí a vrstevnického tlaku. Součástí programu je prostor pro otevřenou diskusi a sdílení zkušeností, které studenti již mohou mít, a nácvik rozhodovacích strategií v rizikových situacích. Studenti se učí reflektovat své postoje, hledat zdravé alternativy k rizikovému chování a poznávají možnosti odborné pomoci, pokud se oni sami nebo jejich vrstevníci s problémem setkají.

Kognitivní cíle – studenti se naučí rozpoznávat, jaké dopady mají závislsoti na lidský organismus a společenský život jedince, dokáží je zasadit do kontextu vlastních zkušeností a vrstevnického prostředí

Afektivní cíle – studenti si uvědomují hodnotu zdraví a prohlubují empatii

Psychosociální cíle – studenti posilují odolnost vůči tlaku reklam v oblasti návykových látek

Kompetence k učení – studenti se naučí vyhodnocovat informace z oblasti zdravého životního stylu a porovnávat je s riziky spojenými se závislostmi

Kompetence k řešení problémů – studenti se umí kriticky vyjadřovat ke společenským problémům spojeným s užíváním návykových látek

Kompetence komunikativní – studenti umí vyjadřovat vlastní postoje k závislostem

Kompetence sociální a personální – studenti umí naslouchat a přijímat zpětnou vazbu

Kompetence občanská – studenti si uvědomují hodnoty ve společenském kontextu

1. ročník

Studenti dokáží komunikovat možné způsoby odmítnutí návykových látek a popsat, jak vysoké riziko představují tzv. „lehké drogy“ pro skupiny teenagerů. V rámci skupinové práce umí vysvětlit nejčastější důvody, proč mladí lidé začínají se závislostí. Orientují se v právní rovině spojené s užíváním i nabízením návykových látek a znají základní možnosti léčby i prognózu závislostí.

2.ročník

Studenti reflektují faktory rozvoje závislosti v souvislosti s inovacemi na drogovém trhu, vysokou mírou dostupnosti a různými možnostmi aplikace. Vedou kritickou debatu s ohledem na současnou drogovou politiku v ČR. Dokáží vyhledat odbornou pomoc adiktologa, orientačně se seznamují s možnostmi terapeutických programů a uvědomují si zásadní dopad jakékoliv závislosti na každodenní život.

Časté dotazy

Rozpětí cen: 1 500 Kč až 2 800 Kč

Vyberte variantu a přidejte ji do své objednávky:
Další programy pro